تصمیم دارید یک جلسه CoDA راه اندازی کنید ؟ موارد زیر را مد نظر قرار دهید :

کجا

جلسات تقریبا می تواند هرکجا برگزار شود. سعی کنید از مناطقی مثل(مکان های مذهبی) کلیساهای محلی، کنیسه‌ها، مراکز مشاوره، بیمارستان‌ها یا مکان‌هایی که دیگر جلسات برگزار می‌گردد، استفاده کنید. اگرچه گروه‌ها گمنام هستند، اما به دلایل امنیتی و حفظ گمنامی، CoDA  در مورد برگزاری جلسات در خانه‌ها هشدار می‌دهد. وقتی در حال انتخاب محل هستید، لطفا مسائل امنیتی شخصی را در نظر بگیرید.

چه وقت

روز و زمانی را در طول هفته انتخاب کنید که برای شما به لحاظ زمانی مناسب‌ترین زمان برای خدمت کردن و برگزاری جلسه جدید باشد.

اجاره

بسیار مهم است که برای محل تشکیل جلسات اجاره پرداخت شود (مبلغ آن هرچقدر اندک هم باشد، مهم نیست). به این ترتیب ما به سنت هفت‌مان احترام می‌گذاریم: هر گروه CoDA باید متکی به خود باشد و کمک مالی از خارج دریافت نکند. از آن جا که در ابتدا نمی‌دانید جلسه شما چقدر رشد خواهد کرد، سعی کنید اجاره را به حداقل ممکن برسانید. ممکن است یک درصدی از پولی که در جلسات جمع می‌کنید برای اجاره یک ماه یا حتی سه ماه کافی باشد یا هر مبلغی که شما با صاحب محل توافق می‌کنید. در بعضی از مکان‌ها بجای آن که از مکان کسب درآمد کنند، به عنوان نشانه ادب و مهربانی آنرا در اختیار شما قرار می دهند. حال از مذاکره نترسید و در چنین شرایطی از سخاوتمندی آن ها سوءاستفاده نکنید .

کمک

درخواست کمک کنید، به خصوص در ابتدای کار . از افراد سایر جلسات  برای راه اندازی جلسه تان دعوت کنید . این موضوع کمک می کند تا در هنگام حضور تازه واردان افراد بیشتری در جلسه حضور داشته باشند. همچنین فراموش نکنید که محل جلسه تان را با نشانه ای  مشخص کنید که در هر هفته به سادگی برای افراد قابل پیدا کردن باشد.

اطلاع رسانی

افراد را از جلسه جدید باخبر کنید. با در دست داشتن اطلاعات لازم (به عنوان مثال، تاریخ، زمان، مسیرو / یا نقشه) به جلسات دیگر بروید. اطلاعیه‌هایی را در مراکز مشاوره و بیمارستان‌ها قراردهید. بعضی از روزنامه‌های محلی بدون دریافت هزینه اطلاع رسانی می‌کنند. فقط سنت یازده را به یاد داشته باشید: خط مشی روابط عمومی ما بنا بر اصل جاذبه است نه تبلیغ.  مردم با دیدن اطلاعیه ها و شنیدن در مورد جلسه، خواهند آمد .

keyboard_arrow_up